22. joulukuuta 2014

21. Viisi syyllistä

Sitten kun joskus luultavasti vyöryn takasin Suomeen entisen elopainoni kaksinkertaistaneena, niin syyttävät sormet ojentuu heti ekana tän viisikon suuntaan: 
1. (Peanutbutter) m&m's jotka ei valitettavasti oo ainoa koukuttava nappilaatu täällä. Näitä kun löytyy vaikka minkälaisilla sisälmyksillä kuten peanutbutter, pretzel, almond, valkosuklaa... Ja normi suklaasydänkin voi saada ympärilleen ompun tai vaikka mintun makuset kuoret! Pienenä m&m's oli harvinainen herkku jota piti aina pyytää tuliaisiks tai raahata ite reissusta kotiin, mutta niiiden rantauduttua Suomeen menetti ne viehättävyytensä mun silmissä, tai suussa oikeestaan. Vieläkään ei normi m&m's jaksa kauheesti innostaa, mutta pb ja minttu on mun lemppareita!
2. Reese's cups on suklaalla kuorrutettua maapähkinävoita. Loistava combo, mutta älyttömän makee! Ja tavallaan myös pbn ansiosta suolanen, mutta älyttömän hyvä joka tapauksessa. Mun mielestä Reese'sin maapähkinävoi ei maistu samalta kun purkista tuleva, tai sit se suklaa vaan sekottaa niin paljon, mutta tää on joka tapauksessa superhyvää vaikka normi maapähkinävoi ei mua niin paljoo miellytäkään.
3. Whoppersit on vähän niinkun Maltesers eli suklaalla kuorrutettuja mallasmaitopalloja - ja äärimmäisen koukuttavia. Normi suklaiset on ihan parhaita mut mansikkapirtelön makuset ällön esanssisia. Nää on kaiken lisäks superhalpoja ja näitä saa ostettua maitopurkin näkösessä boksissa!
4. Hershey's Candy Cane on heittämällä parasta suklaata mitä oon täältä löytäny. Normaali Hersheysin suklaa on musta melkeen jopa pahaa ja ihana cookies'n'creme tosi makeeta, mutta tää valkosuklaaelämys on tosi raikas candy cane-palojen mintun ansiosta. Normisti valkosuklaa ei oo supermakeutensa takia mun ykkösvalinta, mutta minttu&valkosuklaa toimii! Tää on vissiin harmillisesti joku limited time holiday juttu, mut ehkä ihan hyvä ettei tuu syötyä liikaa... 
5. Starburst on ihan normi hedelmätoffeeta, vähän niinko Chewits, ne dinotoffeet you knooow! Mut koska tykkään hedelmätoffeesta niin tääkin pääsi listoille. Just sopivan pehmeitä, ei liian sitkoja muttei liian löllöökään ja mun makuun esanssitkin on hyvässä balanssissa. 

Nää on siis mun mielestä paikallisten karkkihyllyjen parasta antia, vaikka ei voita kyllä suomalaisia karkkeja sitten millään. Nää onkin musta siis tosi hyviä, mutta karkit on kyllä sellanen asia mitä mä en täältä tuu kaipaamaan kun Suomesta saa ihan miljoona kertaa parempia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti