14. tammikuuta 2015

Kuinka monen muun päikkärit keskeyty tänään poliisin toimesta?

Oh. My. God. Täällä taas surkeiden, tai ehkä ennemminkin surkuhupaisien sattumusten sarja saa jatkoa, kun tuli tässä taas vaihteeks todistettua että kaikki ei tosiaan mee ihan niinkun elokuvissa. Tosin tällä kertaa tää komedia sai myös C.S.I viboja, sillä löysin tänään itteni seuraamasta vierestä kun poliisisetä otti sormenjälkiä mun huoneesta!

Palataan ajassa taaksepäin viime viikonloppuun, kun päätin hankkia mun tablettiin usb-adapterin helpottamaan elämää ja samalla löysin puolivahingossa Amazonista myös tollasen telakkatyyppisen näppiksen tabletille kumppaniks että meiän kaikkien yhteiselo sais vähän uutta tuulta purjeisiin. Kuten monta kertaa oon sanonu, niin elän täällä täysin mobiilisti joten tuntu niin kivalta näpyttää eilen saapunutta näppäimistöä - ja elämä hymyili. Meillä oli mitä ainutlaatuisin ja miellyttävin ilta yhessä, sillä sen näppäilyn ilon lisäks oli kiva kun tabletin sai otettua kunnolla syliin ja netflixiä pysty katteleen mahan päältä kun läppäriltä konsanaan (vaikka en läppäreistä tykkääkään). Rakkautta ensi kosketuksella, tuun aina muistelemaan lämmöllä tätä maagista iltaa! 
Aamulla jatkettiin siitä mihin (liian) myöhään illalla oltiin jääty, mutta jo aamupäivästä mä jätin tän uuden laitoksen suosiolla latautumaan iltaa varten (kun tän systeeminhän pysty kokonaisuudessaan latamaan yhen piuhan voimin)  ja suuntasin koko päiväks Päiville. Takasin tultuani lähin aikalailla suoraan noutamaan koululaisia ja siitä sit 10min sisään meillä olikin jo nokka kohti uimahallia jonka jälkeen juniorin kanssa kotiin palattua alko lapset kyseleen iPadiensä perään. Mä en oikein osannu sanoo juuta enkä jaata, sillä koko päivän muualla olleena en tienny onko joku siirtäny niitä keittiön pöydältä johonkin muualle vai missä ne luuraa, joten ei me noteerattu niiden puuttumista sit sen kummemmin. 

Tehdessäni lähtöä hallille hakemaan Sydiä menin mä aamun jälkeen ekaa kertaa kunnolla mun huoneeseen kun olin aikasemmin vaan nakannu sinne laukun oviaukosta sisään, ja vähän sit kummastelin et miks mun dresserin laatikot on auki kun enhän mä koskaan jätä niitä auki. Laitoin kuitenkin sen piikkiin et heräsin aamulla kuuden jälkeen enemmän tai vähemmän koomassa, mut siiinä vaiheessa kun näin että mun molempien yöpöytien laatikot oli kans vedetty auki niin tiesin et nyt on kyllä ollu joku muu asialla, sillä en ikinä edes käytä sitä toista yöpöytää, puhumattakaan et jättäisin sitä laatikkoa auki. Tätä kummastellen aloin tsuumaileen huonetta tarkemmin läpi ja TANTANTANTAAAN, peilin edessä oli surullisen yksinäisenä ainoastaan mun uus näppis. Aamulla siihen kiinni jätetty tabletti siis loisti poissaolollaan! Tunsin kuinka mun aivot alko raksuttaa ja 1+1+1=3 mystisesti hukkunutta tablettia joten about eka ja hyvin kaukaselta tuntunu ajatus oli että meiät on ryövätty! Kiidin siis alakertaan ja kellariin tsekkaamaan että puuttuuko mitään arvokasta, mutta kaikki muu oli paikoillaan. Talosta sillä hetkellä ympäriinsä lojuneet 3 tietokonetta, pöydällä ollu lompakko, kaikki telkkarit ja pelit ja kaikki oli tallella. Huokasin siis helpotuksesta, sillä eihän kukaan tulis varastamaan paria iPadia ja tablettia, maailman typerin ajatus! En kyllä keksiny hirveesti mitään sen järkevämpiäkään selityksiä, mutta päättelin sitten että oon ite jättäny puolunessa oman tablettini jonnekin muualle, lapset on ettiny jotain mun huoneesta ja hostiskällä on varmaan jotain parempaa tietoo lasten tableteista, joten lähin sit vaan hakemaan Sydiä treeneistä.

Takasin päästyäni oli hd sit jo kotona ja kun sekään ei tienny iPadeistä mitään, niin heitin sille vaan et onpa kummaa kun munkin tabletti on kadonnu jonnekin ja varovasti lisäsin et mun huoneen laatikotkin oli epätavallisesti auki, sellasetkin mihin en yleensä edes koske. Jatkoin kuitenkin et tabi on varmaan epähuomiossa joutunu jonnekin ja lapset ehkä käyny mun huoneessa, mut sit kun paluun tehny hostserkku kerto samalla jättäneensä vahingossa autotallin ovet päivällä auki, heräs hdnkin epäilykset sen verran et se tsekkas find my iPhone appsin avulla iPadien tilan ja ne oli poikkeuksellisesti kiinni, mitä ne ei ikinä tavallisesti siis oo. 
Siinä vaiheessa alko puhelinlinjat laulaa eka työmatkalla olevalle hmlle kun nää tsekkas kaiken mahdollisen irtaimiston mikä ois helppo ottaa mukaan, mutta vaikka mitään muuta kun iPadit ja tabletti ei puuttunu, niin hd huomas et basementin ovesta on kuljettu, eli alko olla aika selvää että kyllä täällä on joku ulkopuolinen käyny. Hetken kuluttua me sit saatiinkiin paikalle pari poliisia jotka tsekkas kaikki paikat, räpsi kuvia ja etti sormenjälkiä.

Niin ja siis itseasiassa poliisien pyörittyä täällä lähemmäs muutaman tunnin mä luulin että ne ois jo tekemässä lähtöä joten kaaduin maailmanloppua enteilevässä päänsäryssäni omalle sängylleni torkkumaan ja heräsin siihen kun oviaukossa oli poliisisetä rykimässä haha. Tää halus siis tulla muuntamaan mun huoneen C.S.I crime scene/rikoslabraks ja pääsinkin sit seuraamaan vierestä kun herra konstaapeli tai ainakin samaan sukuun kuuluva virka-asuinen poliisisetä kahen talouspaperiarkin päällä metsästi mun upouudesta näppiksestä sormenjälkiä (se siitä rikoslabrasta...). 
Kaikkensa antaneena ja tehneenä tän suurenluokan rikoksen ratkasemiseks oli diagnoosi seuraavanlainen: jotkut teinit on bongannu avoimet ovet ja tilaisuus on tehny varkaan tai varkaat on nähny tilaisuuden ja nää on pikasesti napannu vaan jotain nopeeta ja helppoo - onko kutsuvampaa kun kolme suojakooditonta lääpintälevyä? Mun tabletin ainoa suojavarustus kun on tällä hetkellä ainoastaan suomenkieli ja tää keino ei vissiin sijotu kauheen hyvin turvallisuusluokitusasteikolla...

Eli siinä mielessä oli onni onnettomuudessa, sillä mikään korvaamaton tai oikeesti tärkee ei vaihtanu omistajaa. Mun tabletilla ei pitäis päästä tekemään mitään suurta vahinkoo, sillä estin heti suurimman katastrofin eli sen, että joku menis pilaamaan mun instagram-feedin ja samalla tohinalla vaihdoin sit kaikki muutkin salikset. Kuviahan siellä tabletilla toki on jonkin verran, mutta onneks ei mitään ainutlaatuisia kappaleita. Toivottavasti kukaan ei kuitenkaan saa niistä mitään sen kummempaa irti.. 

Loppupeleissä hostitkin sit vaan nauro koko jutulle ja varkaiden tyhmyydelle eikä ollu millään lailla huolissaan, mikä on tietty huojentavaa. Illalla hmn tullessa kotiin oli kippurassa nauraminen eka reaktio siihen kun hd kerto et niidenkin vaatekaapilla oli käyty - hm kun oli sitä mieltä että niiden vaatekerrastojen näkeminen on varmasti ollu traumaattisempaa niille nuorille rosvoraukoille. Mun huoneen penkomisesta poliisisetä taas oli sitä mieltä, että se on kuulemma herättäny erityistä mielenkiintoa kun huone näyttää kuitenkin nuoren naisen huoneelta ja seinillä on poliisia lainaten photos of pretty little blonde girl kun pääepäiltyinä pidetään jotain teinipoikia, mutta mulla oli kyllä kaikki muut kamat tablettia lukuunottamatta tallella. Mut niinkun hostit sano, niin sinänsä ihan "oma" moka kun oli ovet auki, et ei muuta kun tarkkaavaisuutta vaan, koska tollaset pienet rötöstelyt on helppo estää, mutta sit jos joku oikeesti haluis ryöstää talon niin ei siinä paljon kukaan eikä mikään pitelis vaikka ovet ois kuinka lukossa.  I'm not scared or worried, I'm pissed. 

Ei mullakaan sinänsä tabletin menetys tunnu missään, mutta ajatus siitä, että jotkut on käyny täällä tänään mun kamoja läpi ei oo kauheen kiva. Et jotkut on ollu pahat mielessä täällä meiän talossa, mun huoneessa! Vaikka toivottavasti ja luultavasti kyse ei oo päähänpistoo kummemmasta, niin kyllä mun vilkas mielikuvitus ja tv-sarjoista syöpyneet ajatukset vähän pelkää rikollisliigan paluuta apajille, myönnän. Hahaa onneks hostserkku on täällä tän viikon niin ei tarvii pelätä täällä päiviä yksin ja hostitkaan ei lietsonu paniikkia niinkun jotkut ois tehny.

Mutta pointti tässä on siis se, että sain eilen ton ihanan näppiksen tablelle - JA NYT MULLA EI OO ENÄÄ SIT SITÄ TABLETTIA!!!! Are you kidding me......  Ja itseasiassa näppiskin on nyt jonkun salapoliisipulverin ja sormenjälkitökötin peitossa. Poliisisetä sano että pitäis lähtee talouspaperilla pyyhkimällä, no näyttääkö siltä että lähti?! 
Eipä sillä että mitä mä enää tollakaan teen, vaikka vähän epäiltiinkin et joku turhautunut rikollinen sielu saattais palauttaa huomenna suomenkielisen Samsungin, sillä eihän englanninkielinen iHminen sellasen kanssa selviydy. Varsinkaan kun näiden kutsumattomien vieraiden älykkyysosamäärät ei vissiin ollu kauheen pilviä hipovia kun tältä reissulta mukaan lähti vaan kaks iPadia, tabletti ja mahdolliset vaatetraumat. Onnea näille kavereille siis sillä niinkun hm sano, samaa linjaa jos jatkaa niin käy vielä huonosti jos nää sankarit vielä joku päivä eksyy aselliseen taloon jossa joku ottaa ne vastaan lentävin luodein. Mut sellanen tiistai täällä, mites muilla on menny? Jännitäviä poliisitarinoita, anyone?

Mitä opimme tästä: Älä lähde aamulla ulos ennen arksuserkkua, älä kehitä näppäimistöön yhden illan aikana vankkoja tunnesiteitä äläkä pety kun poliisisedät on oikeesti setiä. 

11 kommenttia:

  1. Wow... Nyt ei pysty mitää muuta sanomaan! D:

    VastaaPoista
  2. siis meilläkin mun hostien toiselle talolle oltiin murtauduttu viime viikolla! ne oli menny keittiön ikkunasta sisään ja pitäny partyt basementissa, sieltä löyty meinaa kaljatölkkejä ja ehkäisyvälineitä.... :D onneks mitään ei pystytty varastaan koska talo on tyhjillään, koska se on myynnissä, mut silti! tuli vähän creepy olo vaikkei se talo oo ees tässä missää kovin lähellä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä, no varmasti!! Onneks oli tosiaan tyhjä talo kyseessä, mut silti nimenomaan se semmoi creepy fiilis on ärsyttävin :d

      Poista
  3. Mitä helvataaa :O vähä mä olisin raivoissani, jos joku kähveltäis mun läppärin! Onneks ei mitään sen pahempaa... mut taas tullaan siihen, et jos tää ois tapahtunu Suomessa, se ois hirvee skandaali, täälä taas semmonen et no näitä sattuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep!! Mulla onneks oli siinä mielessä hyvä tilanne, etten menettäny mitään kuvia yms eikä ton rahallinenkaan arvo oo enää niin suuri, mut tietty silti pistää ärsyttään... perus jenkkimeininkiä kylläjoo, "näitä sattuu". Nooo, ei kyllä hirveesti Suomessa:-D

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Sitä mä tässä just selvittelen et kun noiden vakuutus ei ainakaan kata mitään kun oli niin selkeesti oma moka, mutta en tiiä et saisinko mä jotain korvauksia kun ei ollu mun vika. Mut eipä sillä että ei oo enää kauheen arvokkaasta tabletista ees kyse et tää menetys ei kyllä ollu rahallinen mun kohalla:-D

      Poista
  5. Pystyisitkö millää päivittää bloglovinii tän blogin osotteen ku olis kauheen kiva seurata sua sitä kautta, mut nyt en pysty ku siin on se vanha osote :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei joo, sain sen nyt toivottavasti päivitettyä mut sano jos ei vieläkään pelaa:-) ja kiitti kun sanoit, mä en ollu ees tajunnu et tossa sivupalkissa on vielä vanha osote haha!

      Poista