22. syyskuuta 2014

Ekat kerrat jenkeissä

 Monia virstanpylväitä mun vielä lyhyehkössä jenkkielämässä on saavutettu tän viikonlopun aikana: Ekat barbecue- & allaspartyt, eka käväsy (ja ihastuminen) Washingtonissa, tein ekan peanutbutter&jellysandwitchin, eka tuottari (almost) täykkäreitä katottu, ekaan ipsuun turhautumisen maksimilevelit saavutettu sekä ekaa kertaa mulla oli vähän ikävä kotiin. 
Ettei mun viikonloppu kuulostais liian hyvältä juhlineen ja DC:n reissuineen, niin korjataan nyt heti kärkeen et sekä perjantainen barbecue että tän päiväset poolpartyt piti sisällään hyvän ruoan lisäks pelkästään lapsia/ihmisiä joilla on lapsia, ettäää...:-D Mun villi perjantai-ilta kulu siis naapurissa lähinnä keski-ikästen kanssa terdellä istuskellen, mutta pitäsköhän huolestua koska mulla oli oikeesti kivaa? Kuten aikuisten illanistujaisissa on tapana, viiniä maisteltiin sivistyneesti grillauksen ohessa ja multa kysyttiin kolme kertaa hämmästyneenä et ai etkö sä juo ollenkaan viiniä, johon mä aina ilosena vastasin selittämällä että oon tosiaan vasta 19 ja ne kaikki oli entistä hämmentyneemmän näkösiä.  Miten tää babyface näytti niiden silmään yli 21 vuotiaalta on mullekkin mysteeri, sillä samaan aikaan kaikki kuitenkin jakso nauraa sille, että näytän kuulemma ihan Frozenin Elsalta. Ilta suju siis rattosasti, vaikka meininki oli paikoitellen suht kaaoottista kun melkeen 10 alle 10v lasta yritti syödä/leikkiä/pelata/levätä/riehua keskenään. Onneks mulla on vaan nää kolme ja sinänsä onni et ne on niin eri ikäsiä, sillä tuollakin noi samoilla ikälukemilla huitelevat oli aikamoinen combo yhessä... Illan mittaan tutustuttiin myös kulttuureihin karkkien avulla, kun mun host-perhe päätti laittaa "hyvän" kiertämään ja maistatti muillakin salmiakkia ja turkinpippureita jotka ei ylläripylläri ollu tehny kauppaansa meiän perheessä yhtä hyvin kun Fazerin suklaa ja hapankorput joista nää tykkäs. Ilmeet oli jälleen kerran näkemisen arvosia:-D mulle ne syötti aivan järkyttäviä pelkästään muovilta ja lisäaineilta maistuvia candycorneja ja Peepsejä, vaikka ei niitä kyllä voi verratakaan salmiakin tuomaan makuelämykseen!


Lauantaina mä hölläilin aamupäivän kun nää kiikutti lapsia harrastuksiin ja peleihin, mut päivällä siivottiin&pestiin yhessä auto ja lähettiin käymään Washingtonissa! Mä ihastuin täysin Washingtoniin ja haluun ehdottomasti mennä pian uusiks. Onneks sinne on vaan vajaan tunnin matka meiltä! Me ajeltiin eka ympäriinsä jonka jälkeen hengailtiin downtownissa ja käytiin moikkaamassa Abraham Lincolnia. Illalla vaan chillailtiin täällä kotona, nothing special.

Tänään meillä oli poolpartyt ja tänne tuli näiden parhaita kavereita ja naapureita syömään ja uimaan. Koska olin jälleen väliinputoaja ikäni puolesta ja tällä kertaa kun oltiin meillä eikä tarvinnu siis pelätä kutsusta kieltäytymisen epäkohteliaisuutta (koska pe ne oli oikein kutsunu siis mutkin niin siks menin kohteliaana vaikka eka ei oikein innostanukaan) niin en jaksanu hengailla kokoaikaa alhaalla muiden kanssa xd C'mooon olin sentään off enkä jaksanu taas sitä pakollista small talkia kokoaikaa:-D Enkä usko että näitä kauheesti haittas, sillä nää kaikki näki pitkästä aikaa vanhoja parhaita kavereitaan joten kaikki sai ainakin juoruta rauhassa! Illalla sit pelaillin lapsien kanssa taas Afrikan tähtee mistä nää tykkää ihan hulluna ja nautittiin viileydestä, sillä tänään oli about 30 astetta lämmintä (not complaining).

Joku voi muutenkin miettiä et eiks mulla oo muka viikonloput vapaat et miks oon vaan perheen kans, niiin vastaus on että kyllä, oon kokonaan viikonloput off mutta oon niin sosiaalinen etten tunne täältä vielä ketään:-D mun piti viime viikolla kartottaa lähialueen aupparitilannetta, mut sit tajusin et tässä jenkkinetflixissä on täykkärit ja yks asia johti toiseen joten nyt on eka tuottari jo melkeen katottu. Joo en mäkään kestä itteeni, lähin toiselle puolelle maailmaa kattoon netflixiä, mitä muutakaan? Ok koska noi 8 tuottaria ei tuu mitenkään riittämään koko vuodeks, niin ens viikon tavotteena on löytää muita au paireja täältä. Ja viikon päästä ma on myös eka LCC meeting, joten siellä viimestään tuun sit näkemään täällä asuvia au paireja jeejee. Mut toisaalta musta on hyvä että oon nyt ollu paljon (krhm ainoastaan) perheen kanssa, sillä vaikka onkin menny superhyvin niin oon kuitenkin se uus tyyppi vielä. Lapset varsinkin vähän vieroksuu tietty vielä mua, mut viikonhan mä vasta oonkin täällä ollu. Viikon sisään 4v on naurunpyrskähdyksiä aiheuttaen sanonu sekä "I have three parents now: mommy, daddy and Pihla" että kysyny multa että missä mä asun. Ekaan hm nauro vaan et tavallaan joo ja tokaan mä kerroin muiden nauraessa asuvani nyt täällä (oltiin siis kotona) ja tää pikkumies näytti vähän hämmentyneeltä:-D thanks buddy, nyt kun oon viikon hengaillu täällä niin onkin jo korkee aika alkaa hienovarasesti vihjaileen et oisko aika muuttaa omaan kotiin! Toivottavasti tää kaveri ei kuitenkaan kauheesti selosta tätä kolme vanhempaa-juttua ympäriinsä, sillä hän tuskin ymmärtää oikein tätä au pair-konseptia ja ulkopuolisen korvaan pelkkä "I have three parents" voi kuulostaa aika...mielenkiintoselta. Etenkin mun osuus asiaan, sillä mommy&daddy on aika selkeet roolit..:-D
Eka viikko meni siis tosi hyvin ja innolla alottelen huomenna uutta samanmoista. Jee eka kokonainen työviikko, saa nähä mitä kaikkee se tulee pitään sisällään!


Ps. Niin paljon kun mä haluisinkin kertoa että loppuviikko meni ihan putkeen, niin pakko mun on tunnustaa et pari piiikku kämmiä mahtu näihinkin päiviin. Long story short: unohdettiin Sydneyn kanssa laittaa uuni päälle kun leivottiin (kappas kun ei keksit paistunu) ja onnistuttiin levittämään maidot ympäriinsä hm:n kans kun tehtiin smoothiee. Hups. Ei sen suurempia juttuja kuitenkaan tällä kertaa!

2 kommenttia:

  1. Mä olisin ainaki päästellyt viinit huiviin muita mukisematta :D mun hostit on tosi tarkkoja ton ikärajahomman suhteen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa no mullakin oli siis hostit kokoajan siinä vieressä et ne tuskin ois kauheesti arvostanu jos oisin innostunu kippaamaan pari viinilasillista naamariin:-D Nääkin nimittäin oli just silleen et kotona voin juoda viiniä niden kanssa, mut täällä oon alaikänen ja sen mukaan mennään!

      Poista