4. helmikuuta 2015

Parasta just täällä

On hetkiä jolloin seikkailunhaluisinkin uutuusintoilija kaipais ympärilleen samaa vanhaa hyväks koettua tuttua ja turvallista. Mun kohalla nää fiilikset alko heräilemään lähinnä kosmetiikkahyllyillä kun kestosuosikki Lumene loisti poissaolollaan sekä kaupan hyllyssä että mun meikkipussissa ja uudet brändit, purkit ja purnukat vaan vilisi silmissä. Jotain oli kuitenkin sit vaan valittava ja muutamien epäonnistuneiden testauksien jälkeen ollaan aika lailla siinä pisteessä että omat lempparit on vihdoin löytyny! Tässä siis muutamia täältä löytyneitä jenkkilemppareita:
Victoria's Secret body mists, mitäs muutakaan. Oli mulla pari tämmöstä jo Suomessakin, joten ei siis mikään ihme että makeiden tuoksujen suurena ystävänä oon siirtyny kokonaan käyttään näitä arkituoksuina (secret craving on paras). Funny story: ostin viime kesänä Ranskasta hajuvesikylästä ihan tosi hyvän tuoksusta hajuvettä jonka otin tietty tännekin mukaan. Täällä sit päätin siirtyä noihin VSn tuoksuihin arkipäivisin etten turhaan tuhlailis tota hajuvettä - ja nyt noihin body misteihin tottuneena joudun oleen sit kauheen varovainen ton hajuveden kanssa ettei tuu pää kipeeks kun siinä on sen verran vahvempi tuoksu... Täällä CVS myy muutamia valittuja Lumenen tuotteita lähinnä kyllä ikääntyvämmälle iholle, mutta löyty sieltä onneks tällanen perus kasvovesikin jeejee. Täällä ei noilla perus markettimerkeillä oo edes hirveesti kasvovesiä ja sit jos on, niin ne on tosi vahvoja joten tää Lumene oli nappilöytö! Neutrogenaa tuli lätkittyä naamaan jo Suomessakin ja koska se on täällä ihonhoitotuotteiden hellemmästä päästä niin mikäpä jottei. 
Jepjep, Pihla 19v omistaa sekä Victoria's Secretin että The Body Shopin supermakeen tuoksusia rasvoja purkkikaupalla - ja on ylpee siitä! Mä tykkään mahdollisimman makeista tuoksuista myös rasvoissa, joten VS ei petä! Viime viikonloppuna bongasin Marshallilta noi Body Shopin jutut $6 per purkki joten täällä tuoksuukin nyt ihan Fantan marjalimu. Mut iho kiittää, koska jos noi rasvat ei tuoksuis niin hyvältä niin en jaksais rasvata itteeni puolikskaan yhtä usein!
Vielä samalla linjalla jatkaaksemme ylistän seuraavaks vähän Jergensin purkkibrunaa ja Neutrogenan acne treatmenttiä jotka molemmat toimii ihan superhyvin. Tänne tultuani mun, niinkun monienmonien muidenkin aupparien iho protestoi muutoksia/stressiä/erilaista vettä/who knows what mutta tää neutrogenan ihmeaine pelastaa. Täällä nää tällaset aineet on paljon tujumpia kun kotisuomessa joten mäkin päädyin eka eri ainetta käytettyäni kasvattamaan uutta ihoo naamaan kun se sit vähän niinkun otti ja kuoriutu.. Eikä toikaan kyllä mikään kasvonaamio oo vaan kuivattaa kyllä sekin terveenkin ihon, mutta oikein käytettynä on ehkä parasta ikinä! 

Melkeenpä muutaman vuoden ajan jo on mulla ollu pinnalla enemmän tai vähemmän brunaa joko purkista tai auringosta ja sanokaa mitä sanotte, mut mun mielestä päivettyny iho on vaan kivemman näkönen joten mä ja Jergens pysytään yhessä. Forevahhh. 

Lisäks löytyy Neutrogenan naamarasvaa herkälle iholle ja Garnieria kuivalle, näillä mä pidän naamaa kasassa aina vähän vaihdellen tarpeen mukaan. 
Rakas addiktioni huulirasvat on vallannu mun yöpöydän mutta pitäähän sitä nyt tytöllä olla useempi huulirasva! Paikallinen eos ei ollu mulle mikään uus juttu kun tilailin niitä Suomeenkin, mutta vasta täällä niistä on tullu mun lemppareita kun labellot on pikkuhiljaa syrjäytetty. Baby lipsit ja Burt's Bees on lähinnä valikoitunu värjäävien ominaisuuksiensa ansiosta, mutta ihan kelpoja ne on muutenkin. Ei kyllä silti oo sukupuuttoon kuolleen Labellon cranberry&framboise vitamin shaken voittanutta, yy. 
Hiuksia mä sinerrän Pantenen mummoshampoolla ja hoitsikalla joiden kyljessä luvataan kohdella haperoja permanentettuja hiuksia hellävaroen, sillä täällä hopeeshampoot on pitkälti harmaahapsien, ei blondien juttu. Täällä blondit on siis yleensä sellasia kultakutreja, joten musta tuntuu että paikalliset väriltään keltaset blondishampoot vaan tummentais mun platinatukkaa. Eli myyjien kummaksunnasta huolimatta pitäydyn mun panteneissa kun ne nyt vaan on tehokkaimpia hopeoivia tuotteita mitä oon täältä löytäny! 
Argan oil on ehkä parasta mitä mun hiuksille on tapahtunu varsinkin mittavien ja hiusta kuiventavien hopeeshampoilujen jälkeen, joten kiitos Ulta-täti! Not your mothers kuivashampoo kerää pisteitä lähinnä kivan purkin takia, sillä so far en oo törmänny kuivashampoohon joka ei toimis joten eipä oo tässäkään mitään valittamista. 
Tän hetkisen ehostuksen kulmakivi mulla on ehottomasti bareMinerals koska mineraalimeikit on parhaita. Aluks testailin vähän Neutrogenankin meikkejä mutta onneks sijoitin bareMineralseihin! Meikkibrändithän on Lumenea lukuunottamatta ihan samat täälläkin, mutta ripsarin lisäks en oo ihastunu oikein mihinkään muihin tuotteisiin vaikka oonkin älyttömän monia testannu. 
Victoria's Secret once again, Hollister ja Abercrombie & Fitch - tarviiko muuta sanoa? Tarvii, sillä 1. Suomessa näillähän on vähän sellanen teinipissiswannabe-maine, mutta jos kävelee logohupparien ja pöksyjen ohi niin löytää ihan superkivoja vaatteita! Ja VS ei oo turhaan hypetetty sillä kyseessä on älyttömän laadukasta tavaraa tarjoava pulju, vaikka hinnat välillä vähän kirpaseekin. Ja 2. Pitää kyllä sanoa myös Forever21, Marshalls ja Tj Maxx. Jälkimmäiset on siis sellasia tavarataloja mistä saa merkkivaatteita ja kenkiä ja huonekaluja ja mitä vaan edullisemmin. 
Viimesenä muttei vähäisempänä mun Nike-murut jotka edullisen hintansa ansiosta on vieny myös sydämen myös arkikenkinä. Nappiksissa vannoin aikoinani myös Niken nimeen, mutta sen jälkeen siirryin kokonaan tennareihin ja Vanseihin. Mut pitää kyllä täälläkin sanoo että kun olin kävelly sellaset 4kk käytännössä vaan Nikeissä ja yks päivä vedin huvikseni Vansit jalkaan, niin voin kertoo et Roshe Runeissa tallailtua tuntu Vansin vohvelipohja aika mitäänsanomattomalta... 

Mitä sanoo jenkkitoverit, löytyykö samoja suosikkeja tai osaatteko vinkata muita hyviä juttuja? Niin ja sori Suomi, teiltä ei vissiin näitä ihan yhtä helposti saa mutta teillä on siellä irtsareita ja ruisleipää et ihan turha valittaa!

4 kommenttia:

  1. toi neutrogenan acne treatment ei toimi mulla yhtaan (mika ei kylla talle iholle tuu yllatyksena)... ja ma kaytan hopeeshampoona matrix silver shampoo mita kaytin jo suomessakin, tykkaan ja maksaa 10$ purtelo eli halpaakin on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaaa, voi vitsi! Mulla toi toimii nimittäin ihan superhyvin.. Mut tota hopeeshampoota voisin kyllä kokeilla!

      Poista
  2. Mullaki secret craving haha! Harmi vaan et mun perheessä on hm nii hirvittävän allerginen kaikille synteettisille tuoksuille, ni en saa käyttää mitään noita kotona talossa :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on parasta! Apua eikä, miten sä selviit?! Hahhah mulla on täällä kaikki tuoksukynttilät ja rasvat ja body mistit et mun huone tuoksuu kyllä kokoajan vaikka mille:-D

      Poista