16. huhtikuuta 2014

faktat tiskiin

Vaikka mä uskonkin että tän blogin lukijakunta tulee koostumaan lähinnä uteliaista tutuista (ja myöhemmin varmaan vielä uteliaammista sukulaisista jos mä sitten lähdettyäni paljastan niille et mun meininkejä voi seurailla täältä) jotka on aika hyvin perillä mun suunnitelmista, niiiin aattelin silti tehä tällasen pienimuotosen yhteenvedon tästä koko hommasta. Eli kaikessa yksinkertasuudessaan tästä postauksesta löytyy siis vastauksia mm. kysymyksiin kuka mä oon, mihin mä oon menossa & milloin. Ja lisää saa toki aina tulla kyselemään jos joku askarruttaa, mä vastaan kyllä mielelläni!

KUKA - Pihla,  19 vuotias keväällä ylioppilaaks valmistunut tyttö joka aikoo viettää välivuotta aupparina jenkeissä. Innostuu&inspiroituu helposti, tykkää uusista jutuista sekä kokemuksista, vaatteista ja lapsista, on äärimmäisen utelias, melko nokkela&sarkastinen, nauraa ja hymyilee paljon sekä unelmoi ulkomaista&auringosta.

MISSÄ - Turenki/Hml/Riihimäki

MIHIN - Seuraavaa vuotta mä vietän Virginian osavaltiossa vähän pienemmällä paikkakunnalla joka on about tunnin matkan päässä Washingtonista. Musta on tosi siistiä päästä asumaan esikaupunkialueella ja päästä näkemään kunnon jenkkielämää. Plussaa myös siitä, että tuolla pitäis olla paljon muita au paireja!

MILLOIN - Lento lähtee 8.9.2014 ja pari ekaa päivää kuluu New Yorkissa Au Pair Training Schoolilla jonka jälkeen starttaa mun vuosi uudessa perheessä. Tällä hetkellä tulisin siis takasin joko syys- tai lokakuun alussa vuonna 2015, mut we'll see.

MIKSI - Niin kauan kun muistan, mä oon haaveillu ulkomaille muuttamisesta ja parit viime vuodet oon ihastellu aupparimeininkejä. Oon tehny paljon duunia lasten&nuorten parissa, ja oon tykänny ihan älyttömästi, joten sen takia musta olis huippua olla just au pairina. Musta tuntuu että tää ajankohta on kaikkein täydellisin mahdollinen sauma lähtee ainakin vuodeks muualle seikkailemaan ja ehkä vähän vielä miettimään et mitä sitä haluiskaan "isona" tehä. Eli pidän tätä vähän sellasena now or never-tyyppisenä tilaisuutena, koska jos mulla ois vaikka opiskelupaikka & oma kämppä hyppysissä taaai sulhasehdokas ja jotain kissoja tai koiria jaloissa pyörimässä, niin lähtö vaikeutuis huomattavasti. Tai siis tuntuis vaikeemmalta jättää kaikki sellanen tänne, mut nyt on just hyvä lähtee!

MITEN - Via EF Cultural Care! Oon siis lähössä järjestön kautta, koska koen sen kaikkein turvallisimmaks ja helpoimmaks tavaks lähtee. Jooo tulee "ylimääräsiä" maksuja, mut samalla tulee myös selkeet pelisäännöt niin mulle kun host-perheellekin, taho jolle voit aina soittaa & jonka puoleen kääntyä sekä varmuutta kaikeen toimimiseen "koulutuksen" kautta ja mahdollisuus verkostoitua ja tavata säännöllisesti muita auppareita! Mulla on myös suht suuri luotto niiden systeemin jolla ne seuloo sopivat perheet ja aupparit, sekä "parittaa" ne keskenään. Ylipäätäänkin oon kuullu paljon hyvää CC:stä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti