25. elokuuta 2016

malmölovee

Takana ois nyt kokonainen viikko Malmö-elämää joten aattelin nyt heittää tähän väliin nopeesti vähän kuulumisia. Ha ihanko voisin kertoa silleen about parin kuukauden ja vähintään parilta kuukaudelta tuntuneen viikon jälkeen pikasesti yhtään mitään, mutta yritetään!Processed with VSCO with a5 presetTäällä siis ollaan. Kohteessa Malmö, Ruotsi. Tai no itehän majailen sivistyksen tavoittelemattomissa kaupungin rajamailla, mutta ottaen huomioon et mulla on ihkaoma mesta, pääsin muuttamaan heti ja muuttokuviot oli luvattoman helppoja niin yritän olla valittamatta. Tän mun kämppäasian dealiohan oli siis se, että asun yhen suomalaisen kämpässä tän vuoden ko hää otti ja läks vaihtoon eli sen lisäks että kaikki vuokra-asiat oli helppo selvittää suomeks niin oli niin kiva saada ruotsitipsejä ja päästä kyselemään kaikkee konkarilta iteltään. Ja mulla oli niin hyvä tuuri etten ollu ehtiny ees ettiä kunnolla asuntoo kun tää laitto mulle viestiä fbssä ja tarjos kämppää, joten ottaen huomioon että valehtelematta suurin osa jengistä asuu vielä hostelleissa/väliaikaismajotuksissa niin ei voi valittaa. Vaaaaikka bussilla menee puolisen tuntia koulun hooodeille… Mut koska niitä menee tosi nätisti ja suorin yhteyksin niin kyllä tää tästä. Niin ja kämppä itessään on oikeen kiva! Vähän pitää toki fiksailla ko tässä tilanteessa ehdottoman iso plussa eli valmiiks kalustettu kämppä tarkottaa tietty sitä että kun ei oo ite päässy valkkaileen niin pieniä muutoksia on viihtyvyyden maksimoimiseks tehtävä, mutta pari vuotta uus talo on muuten ihan tosi bueno.
Ja asumis situationeista vielä sen verran et täällä on oikeesti niin vaikee löytää omaa mestaa et jengi tosiaan on vieläkin hostelleissa tai jossain perheissä tilapäisesti kun ei vaan oo asuntoja. Ja noikin jotka asuu/muuttaa enempi keskustan lähistölle (ei kuitenkaan oikeesti keskustaan) niin maksaa huoneestaan saman verran kun mä koko hoidosta. Et kaiken sen aupairiuden jälkeen mä oon kyllä myös valmis vähän tinkimään kunhan saan vaan asua ylhäisessä yksinäisyydessäni eikä tarvii pyöriä muiden nurkissa. Se on sit asia erikseen kun tän mun vuoden kestävän sopparin jälkeen on aika katella uusia kuvioita et muuttaako jonkun itse valitsemansa henkilön kanssa saman katon alle, mut we´ll see.
Tää kesä on ehdottomasti ollu mun elämän hektisintä aikaa, kun parin kuukauden aikana pidin vaan muutaman vapaapäivän jotka nekin kulutin harkitusti missä millonkin millon kenenkin kanssa juoksennellen, mut eritysesti nää pari viime viikkoa on ollu ihan insane. Lopettelin duunit 14.8 tehtyäni kaheksan päivän aikana yli 80 tuntia töitä, pakkasin kamani & heittelin loppuja hyvästejä 15.8 koska 16.8 mä lensin Köpikseen ja junailin Malmöön aka muutin Ruotsiin. Oli ehkä randomeinta ikinä tulla kämpille kun ei ollu oikeen mitään käryä et mihin olin tulossa koska enhän mä täällä koskaan ollu käyny, nähny kuvia vaan sisältä ja that´s it mut löysin kuitenkin perille ihan tosi nätisti. 17.8 sit mulla oli vapaapäivä jonka käytin Malmön keskustassa pyörien, tsekkasin et missä koulu on, hankin bussikortin ja sellasta.
Kansainvälisten opiskelijoiden Introduction program alko torstaina 18.8 jolloin meillä oli perus tervetuliasliibalaabaa ja tutustumisleikkeijä, oikein jeeees siis. Perjantaina sit kuunneltiin aamupäivä luentoja koulujutuista ja semmosista ja illalla meillä oli Malmön kaupungintalolla safkailua (ja ilmasta viiniä). Virallisten osuuksien jälkeen pyörittiin kaupungilla kun oli Malmö festien viimenen päivä ja joka nurkalla oli livemusaa jota me sit fiilisteltiinkin ihan huolella. Lauantaina suunnattiin heti aamupäivästä kohti köpistä jossa me vaan haahuiltiin koomassa pari tuntia ennenko junailtiin takasin Ruotsiin tekemään välikuolemaa, sillä illalla meillä oli partyt koululla. Ilta ja yö kulukin sit siellä koulun bileissä ja sunnuntaina raahauduttiin darradinnerille kinkki/sushibuffettiin ja otettiin vaan iisiä.
Tää viikko starttas taas infojutuilla aamupäivällä ja jatku ohjatulla Malmötourilla josta jatkettiin ite (ikkuna)shoppailukierrokselle. Tiistaina lusmuiltiin aamupäivä ja haahuiltiin kaupungilla ennenkun suunnattiin piknikille Music Hillseille loppuillaks ihmetteleen beach bbq-meininkejä. Tänään päästiin tutustumaan omiin departmentseihin ja tuleviin kansainvälisiin luokkakamuihin kun kaikki muut ohjelmanumerot on ollu vaan mixed jaaa iltaa istuttiin tällä kertaa puistopiknikillä. Torstai alkaa taas infojutuilla ja jatkuu kaheksan tunnin Skåne bussitourilla ja perjantaina introduction thingies loppuu aamupäivän infoiluihin ja illalla koulun pubitapahtumaan. What can I say, viini on virrannu ja kivaa on ollu! Onneks on löytyny kavereita joiden kanssa jakaa viini-& vodkapullot. Vielä kun löytäis jonkun joka jakais mun kans uberit tänne huudeille niin mun ruotsielämä ois complete. Eiku.
On siis ollu ihan mielettömän kivaa! Kokoaika on oltu jossain menossa et täällä himassa oon käyny lähinnä vaan vähän nukkumassa välillä (millon mä ehin peseen pyykkiä? Tiskaamaan? Siivoomaan?) mut eiköhän tää tästä vähän tasotu kun oikee koulu alkaa ens viikolla. SOS. Mulla on nyt syyslukukaudella neljä kurssia ja eka viikko tais olla ainoo kun on joka päivä koulukoulua, muutenhan tääkin on aika itsenäistä hommaa. Mainitsinko jo että SOS? Vähän jänskäilis kyllä toi opiskeluosuus ko en oo oikein koskaan vielä opiskellu oikeesti, mut ootan innolla et millasta se tulee olemaan! Life´s good siis.
Really good.
Nojoo mitänyt pyörä jo varastettiin ja olin lähinnä tulla hulluks ko tossa käytävässä piippas joku palohälytinjuttu pari päivää (JA YÖTÄ) putkeen ja mun bussipysäkillä on tietyö meneillään eli joudun aina kävelemään seuraavalle stopille mut hei, kyse on kuitenkin mun elämästä et siihen nähden menee silti aikalailla enemmän kun hyvin!

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/3821164/?claim=eabs2qc9b76">Follow my blog with Bloglovin</a>

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti