8. huhtikuuta 2016

din tid kommer

Pääsiäisenä harrastin suomalaisuutta; oli mämmiä ja kinkkua. En tykänny erityisemmin kummastakaan. Vieläkään. Töitä oli kans, yllätysyllätys mut hei en ees aio yrittää huijata etteikö tuplapalkka lämmittäis mieltä. Hajotus- ja elämänarvostusprosentit vaihtelee vuorojen mukaan, mut vaikka closehajotukset on välillä ihan omaa luokkaansa niin yleisesti ottaen on ollu aika kivaa. Välillä on jopa tuntunu siltä et osaan jotain! Välillä oon ollu 10min autokaistavastuussa ja onnistunu hukkaamaan hampurilaisen, välillä mammat ihastelee mun herttasta hymyä ja kiittelee kivasta palvelusta ja papat tarjoo numeroita.
Luetut vapaapäiväni oon viettäny elämäni ekoilla sitseillä Jyväskylässä, Fafa'sta syöden Tampereella ja englanniks Lahdessa turreillen. Vapaapäiviä en siis oo hirveesti kotona tuhlannu vaikka muuten kaikki vapaahetket oon käyttäny niinkin ahkerasti et sekä Greyn Anatomia että Syke on nyt kahlattu läpi. Oon juonu kaljaa ja laulanu karaokessa Gimmeliä, ostanu silmälasit, yrittäny houkutella pisamia, ollu piknikillä mäkihyppyreillä, kävelly jalat rakoille uusissa kengissä, eläny avokadoleivillä, asunu alpakkapaidassa, leikkiny et jääkaapin jämäkakku ois jee yliopistoon-kakku ja pitäny kivaa.
Ja niin kuulkaa tässä nyt sit pääsi käymään et vaikka mullakaan ei oo aina ihan kaikki menny silleen niin sanotusti ihan suunnitelmien mukaan, niin meikäläinen meni ja pääsi ekalla yrittämällä yliopistoon, ja vieläpä ykköshakukohteeseen! Ei huano hei! Syksyllä alkais siis englannin opiskelu enkuks Ruotsissa. Jättekul! Voin kertoo et täällä on oltu suht fiiliksissä vaikka en tiiä pitäiskö itkee vai nauraa ko nyt pitäis alkaa hoitaa asioita ruotsiks, mutta kyä se siitä. Det skulle bli okej (En tie oliks toi ruotsia mut toivotaan).

6 kommenttia:

  1. Minne päin Ruotsia oot muuttamassa syksyllä? ;) Onnee opiskelupaikasta! :)
    Asun itse Skånessa ja asioiden hoitaminen onnistuu ihan hyvin enkuksi, jos ruotsin puhuminen ei luonnistu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Malmöön, eli sinne samoille suunnille siis!! Haha hyvä tietää, sen varaan mä oon vähän laskenukkin;-) Mitä oot hei tykänny asua siellä, ois kiva kuulla kun oon sinnepäin kans suuntaamassa?

      Poista
  2. Hei jee, paljon onnea opiskelupaikasta! Toivottavasti jatkat kirjoittelua Ruotsistakin, tää on/oli mun lemppari au pair -blogi ikinä, tykkään kovasti sun tyylistä! Olis myös kiva kuulla tarkemmin ruotsalaiseen yliopistoon hakemisesta ja tollaista käytännön jutuista ylipäätänsä, kunhan homma tästä sullakin etenee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitoskiitos!! Vau, ihana kuulla:-) Joo tuun ehdottomasti jatkamaan ruotsimeiningeistä ja kertomaan tarkemmin et miten homma toimii - kunhan pääsen siitä itekin perille haha:-D

      Poista
  3. hei iha huikeeta että pääsit Ruotsiin opiskeleen!! Oon ite yrittäny kattoo kans erilaisii vaihtoehtoja euroopas opiskelusta ja kyllä toi ruattin maa houkuttelee jostain kumman syystä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yayyy eikö!! Joo ei oo Suomeen paluuta kun kerran on pois päässy;-) Mullakin Ruotsi vei koska sinne on helppo mennä (ja päästä) opiskelemaan ja tossa mun koulutusohjelmassa on ainakin mahdollista mennä vielä muuallekin vaihtoon joten winwin!

      Poista