30. maaliskuuta 2015

Turreoppaana pt2

Ja näin on jälleen yks viikko huikeine viikonloppuineen taputeltu. Mun viikko alko arkimasennuksen kourissa, sillä heitettyäni sunnuntaina suomivieraat DChen, ei mulle iskenykään koti-ikävä vaan arkimasennus niinkun minkä tahansa kivan viikonlopun jälkeen. Aluks olin nimittäin vähän pelänny että vieraat tois Suomesta koti-ikävän mukanaan, mutta mun poissa silmistä poissa mielestä-filosofia (joka pätee myös koti-ikävöinnissä) pelittää edelleen ja tosiaan huipun viikonlopun jälkeen arkeen paluu maistu puulta mutta Suomee tai Suomeen ei ollu ikävä yhtään sen enempää kun ennenkään. Kyllä se normiarki siitä alko sit taas luistaa, saksa- ja ruotsiseura piristi viikon varrella ja viikonloppuun päästiin taas alta aikayksikön.

Perjantaina sit alkokin tapahtumaan todenteolla kun heti aamusta pinkasin Päiville auttamaan niitä muutossa, mutta mun työpanos jäi lähinnä henkiselle tasolle kun Päivi ei ees antanu mun viihdyttää muuttomiehiä kertomalla niille vitsejä?! Oisin voinu myös tanssia tai laulaa, mutta kun ei kelvannu niin ei sitten....... Purettiin ja kuljetettiin me vähän siinä juoruilun lomassa kyllä kamojakin haha. Iltapäivästä palasin kotiin tekemään töitä muutamaks tunniks jonka jälkeen ampasin hetkeks takasin Päiville kokoomaan telkkaritasoo ja purkamaan Päivin miljoonia vaatteita, mutta tällä kertaa visiitti oli vaan välistoppimuotonen koska guess what? Mulle oli tulossa taas vieras!!! Sain training schoolilta tutun Janeten nykistä meille kylään joten tieni vei noutamaan tätä neitiä steissiltä illan päätteeks. Johan meiän viimesestä live-tapaamisesta olikin vierähtäny jo 7.5kk, alko ollakin siis jo korkee aika päästä vaihtaan kuulumisia ihan face to face. 
Kyllä, #grannyhair. Mun tukka oli oikeesti pari päivää lilanharmaa kun uus hopeeshampoo osottautukin aika tehokkaaks, whooopsie.

Lauantaina me sitten hyvissä ajoissa heräiltiin ja otettiin nokka kohti DCtä. Jäätävän kylmää DCtä, may I add... Mun hiusten taltuttamistarkotuksiiin kaiken varalta mukaan pakattu pipo pääsi kyllä nopeesti lämmittämään korvia kun ulos astuttuamme tajuttiin kuinka kylmä siellä onkaan! Eihän se suomalaista sisua tietty lannistanu, mutta aika nopeesti se paria plus astetta entisestään viilentäny tuuli ajo meiät takas sisälle haha.
Päädyttiinkin Janeten kanssa ekan Washington Monument-kierroksen jälkeen vähän safkaamaan sisätiloihin ennenko suunnattiin valkoselle talolle jossa suomiduosta tuli trio kun mukaan tarttu Reetta ja Pihlagaattorin turrekierros DCssä alko! 
Raahasin jäätyneitä tyttöraukkoja National Mallilla aina valkoselta talolta Lincolnia moikkaamaan ja sieltä Georgetowniin josta päivän päätteeks mentiin steissille josta Reetta hyppäs metroon ja Janette bussiin. Mulla oli ihan älyttömän kiva päivä once again ja musta olikin superkiva saada Janette tänne vierailulle ja nähä vihdoin näillä huudeilla asuvaa Reettaa! Onneks Reettaa onkin vähän helpompi nähä vielä lähiaikoina uudestaankin, mutta kyllä me Janetenkin kanssa vielä jotain keksitään ennenko on vuosi pulkassa;-) Hostit naureskeli et taasko mä pääsin leikkimään turistiopasta kun viime viikonloppunakin hengailin samoilla mestoilla, mutta musta on just kivaa kun nyt osaan jo liikkua enemmän DCssäkin vaikka mun historiallinen tietämys noista kohteista onkin hävettävän huono. Naurettiinkin vaan kun tältä oppaalta ei kyllä herunu mitään muita tietoja kun sijainti ja muistomerkkien nimet, mutta tänään oli sit pakko googlettaa vähän lisätietoja joten mun matkaopaspalvelut on just upgreidattu majotus & reittiopastuksen lisäks myös sisältämään historiallisia faktoja. Teretulemaaast, vierailijoita niin täältä USAsta kuin kotisuomestakin otetaan mielellään vastaan!
Lauantai-iltana pysähdyin kotimatkalla vielä koomaamaan muutamaks tunniks Päiville ennenkun kömmin omaan sänkyyn nukkumaan. Sille tielle sit jäätiin tänään, sillä päivä on menny pitkälti tsillaillessa ja henkisesti huomenna alkavaan työrupeamaan AKA springbreakiin valmistautumisessa. Meillä kun sattu hmlle justiiinsa työreissua samalle viikolle joten ens viikolla ei ole koulua eikä harrastuksia; vain minä ja ylienergiset lapset kotona. Halleluja. Otetaan harjotuksen kannalta, kesälomaan ei meinaan oo enää kauheen pitkä aika... 

8 kommenttia:

  1. Heii ootko kattonu tota ylen uutta ohjelmaa au pairit Los Angelesissa? Jos oot nii ois tosi kiva kuulla mitä ajattelet siitä! Nimittäin sen ohjelman kautta mun lähtöfiilikset on lähteny laskemaa huimaa vauhtia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo oon, itseasiassa katoin kaikki jaksot yheltä istumalta heti kun ne ilmesty ja en kyllä ihmettele jos ei jääny siitä kauheen positiiviset fiilikset kun siinä ei oikeen käsitelty/näytetty kunnolla sitä työntekoo kun negatiivisessa valossa:/ mut tietty kun kyseessä on tv-ohjelma, ja vielä suht lyhyt sellanen, niin on jouduttu valikoimaan tarkasti et mitä näytetään. En tietty tiiä et mihin oot menossa ja miten, mut mun mielestä tosta ohjelmasta tuli hyvin ilmi et kantsii lähteä järjestön kautta ettei käy niinkun Hennalle kun työtunnit on kirjattu sopimukseen ja jos niitä ei noudateta niin voi ottaa heti johonkin yhteyttä. Vaikka niinjän homma "oikeestikin" toimii et ei kaikki aina pelaa sääntöjen mukaan ja sit eikun vaihtoon vaan.. mut mua myös häiritsi et olikihan noilla auppareilla muita au pair kavereita kun toisensa vai eiks niitä vaan kuvattu, koska to be honest niin au pairin elämä koostuu paljolti myös vapaa-ajasta ja sen vietosta mitä tossa ei hirveesti näytetty. Et ton perusteella ei mun mielest kannata päästää fiiliksiä laskemaan, koska siinä ei mun mielestä päästy vielä seuraamaan oikeesti kunnolla aupairien elämää!

      Poista
    2. Aa okei tosi kiva ku vastasit! Ja joo oon aatellu lähtee cultural caren kautta just ku oon kuullu siitä paljon positiivista ja muutenki oon reissannu ennen EFän kaa. Mut nyt kyllä sun vastauksen kautta sain taas fiiliksii nousemaa ja muutenki ku luen kaikkii blogeja. :)

      Poista
  2. Hahah, repesin tolla vikalle kuvalle ku meitsi vähä kuvaa keskellä tornaadotuulta :'D mutta jesh, oli kyllä oikein mukavaa!!

    VastaaPoista
  3. Just luin noita sun vanhoja postauksia ennen sun lähtöä, ja voi että :D Ite oon vasta nyt tuossa vaiheessa. Sain final matching Texasista ja lähtö on 26.5. Mietinkin että mitä sä veit tuliaisiksi? Ja sit vähä oudompi kysymys en tiiä mistä nyt tuli mieleen, mutta kun hait sitä kansainvälistä ajokorttia nii miten sä ne todistaja systeemit todistit? :D Kauanko sulla on vielä vuotta jäljellä? 5 kuukautta? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauuu, coool:-) oot varmaan suht pähkinöinä siellä, toi on niin jännää aikaa olla lähössä! Hmmm mulla oli tosi perus tuliaisia: muumimukeja, afrikan tähti, hapankorppuja, suklaata, salmiakkia, turkinpippureita... Afrikan tähti tai joku muu peli on musta hyvä veto ja kannattaa tuoda ja nää ainakin oli ihan intona kun pari vk sit täällä vierailleet porukat toi näille sitä popparisuklaata ja Mignon-munia. Jaaa siihen ajokorttijuttuun mulla oli muistaakseni vaan porukoiden nimmarit siinä kopiossa?:-D jeees tätä pestiä ois vielä about 5kk jäljellä eli sellaset 7kk takana, apua!!

      Poista
    2. Hei kiitti vinkistä! :-) Täytyypi tuota Afrikan tähteä alkaa metsästään. Tilasin jo sen Tatu ja Patu Finland-kirjan Englanniksi ja sit mietin just suklaata, salmiakkia, hapankorppuja ja turkinpippureita hommata. Tähän mennessä oon ostanut jonkun tommosen Oppi & Ilo -kirja systeemin, suomalaisille lapsille englannin opetusta :D Mutta siis siinä oli jotain semmosia kortteja joissa oli just sanoja ja kuvia jne enkuksi, mietin et ne ois kivoja sille tytölle (5v) ku se opettelee just lukemista jaaaaaaa semmosta :D mutta en tiiä.

      Poista